Detekce slunecniho svitu

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Pondělí Březen 1 19:58:58 CET 2010

"Nastrel" je spravny, je to jedna z moznosti. Ja se spis klonim k dalsim
dvema. Mnohem castejsi pricinou zavzdusnenni byvaji automaticke plovakove
odvzdusnovaci ventily. Je velmi pravdepodobne, ze ho mate v nejvyssim bode
systemu. Ten ke sve spravne funkci musi byt trvale pod tlakem. Pokud je
cerpadlo vypnute, klesajici sloupec vody vytvori v systemu naopak podtlak a
pres ventil se system zavzdusni. K castesnemu zavzdusneni muze dojit i
dalsim zpusobem: pri provozu je v systemu trvaly pretlak a v cirkulujici
vode je rozpusteny urcity objem vzduchu. V okamziku, kdy se vypne cerpadlo,
vytvori klesajici sloupec vody v horni casti podtlak a rozpusteny vzduch se
zacne z vody uvolnovat (sodovkovy efekt) a shromazdovat v honi casti
systemu. K vyreseni obojiho staci zpetna klapka (nebo v druhem pripade
radeji dve)
Vladimir