fill #925

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Březen 1 10:33:21 CET 2010

DF> Tady            na            screenshotu           z           23.32:
DF> http://www.ferenczy.cz/tmp/lhc_status-2010-02-28.jpg   jsou  v  jednom
DF> bode  (par minut po 22.45) nainjektovany oba svazky bud zaroven nebo v
DF> tesnem sledu. Jak probiha injektaz? Je tam jeden linac pro oba smery s
DF> nejakou  "vyhybkou"  nebo  dva, pro kazdy smer jeden? Pokud jeden, jak
DF> vypada takova vyhybka a pokud 2, jsou vzajemne asynchronni?

Linac by nestačil, krmí se to až z SPS.
Na schematu jsou to spoje TI2 a TI8. Na vychýlení z oběhu se používají
pulzní magnety, které dokážou jednotlivé bunche poslat na jinou
trajektorii.
http://jakub.serych.cz/komplex-urychlovacu-v-cernu

DF> Jinak jsem se domnival, tusim, ze to psal Balu, ale ono mi to prijde i
DF> logicke,  ze  proti  sobe nemohou behat ruzne urychlene beamy, protoze
DF> potrebuji  dle  rychlosti  ruzne  velke  magneticke  pole k zakulaceni
DF> trajektorie. A predpokladam, ze rychlosti odpovida intenzita beamu. Ze
DF> screenshotu  vyse  je ale patrne, ze behem cirkulace jednoho beamu byl
DF> nainjektovany druhy treba o dvojnasobne intezite. Jak to tedy je?

Intenzita je počet protonů, nikoliv jejich energie.
Jinak samozřejmě máte pravdu v tom, že oba svazky musí mít stejnou
energii.

Tomáš