Elektricke kolo
Rollfree
rollfree na volny.cz
Úterý Červen 29 16:13:51 CEST 2010
Ano, chci-li jezdit usporne, budu tomu asi muset prizpusobit jizdni
styl, chce to trochu predvidat. Ale to treba v aute plati taky, system
fest brzda-fest plyn znamena par litru navic a zahy ojete desticky.
Kdyz jsem ocumoval kolo jednoho rakusaka, tak ten mel tu rekuperaci
a jeji brzdny ucinek proporcionalni (nebo asi v nekolika krocich,
ale zdalo se to dostatecne linearni - na chvili mi to pujcil). Mel to
napojene na brzdove packy, ty na zacatku drahy vyply motor, pak
byla cast elektrodynamickeho rekuperacniho brzdeni a dole se pak
pridala klasicka mechanicka kotoucovka.
Mel malou baterku, povidal, ze s vypnutou rekuperaci do 40km,
za jejiho pouziti se zarukou 45 km.
Jinak podle podminek pry pouziva baterku na 36V (do mesta)
nebo 48V (do poradnych terenu a kdyz si chce zaradit).
Co jsem tak koukal na Internetu, tak A123 je dneska primarni
volba pro lepsi kola.
Jinak jeste k tem proudum: tak dabelske zase nebudou.
Podle normy je u nas povolenych 250W, ja planuji 1 kW.
Ten kilowatt to da pri 48V, takze ty proudy budou oproti zminovanym
maximalne polovicni. A pri proudu 20A a baterce 14Ah to je
nejakych 1.5C, takze zadna hruza.
rollfree
***************************************
Od: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Obavam se, ze zrada je uplne jinde.
A totiz v baterkach - je jen malo baterek, ktere umi to same prijmout
jako vydat.
Tedy baterie, ktera da 50A jen velmi tezko budete tema 50A nabijet.
Jde to to, ze do kopce jedete treba 20 minut, dolu jedete susem a dole
behem nekolika sekund potrebujete ulozit co temer to same co jste
vybijeli celych 20 minut cestou nahoru.
Jedine reseni jsou zatim asi A123 a nebo klasicke olovo, kteremu to do
jiste miry nevadi (kdyz je pod plynovacim napetim).
More information about the Hw-list
mailing list