presne meranie relativnej teploty

Pondělí Červen 28 12:24:37 CEST 2010

Kdyz je rec o PT100 doporucte nejake overene zapojeni pro velmi presne
mereni odporu PT100, mam tu PT100, mam volne dva ADC vstupy 18bit a
potrevuji overeme 4vodicove zapojene vcetne soucastek abych nemusel
resit chybovou analyzu.

Martin

>dlouhodobe a nemuzete nebo nechcete zajistovat opakující se kalibraci nemusite moc patrat, této dlouhodobe presnosti a stability dosahuji jen a pouze platinova teplotni cidla v nejvyssi tride presnosti 1/3B, kde PC100 od Hayashi Denko dosahuji presnosti +- 0,1C+0,0017t. Vzajemna relativni přesnost po první kalibraci bude o rad lepsi.
Bohuzel ke kazdemu budete muset udelat odpovidajici a ne uplne
triviální elektroniku.

Pokud to není az tak metrologicka záležitost, mozna vas bude zajimat toto.
Tyden mi tu bezel nasledujici experiment, na nepajivem kontaktnim
polii 4ks cidel DS18B20, 4ks SHT21 (ono to je cidlo vlhkosi, ale
obsahuje 14bit
teplomer) a pro kalibraci a mereni presne teploty prave to cidlo PT100
od Hayashi Denko.
Za tu dobu co mi to merilo se teplota pohybovala od min. 12.72141 po
28.42071C udaj z PT100, ktery beru za bernou minci.
DS  mají pri t20C chybu typicky -0,25C a vzajemne ujizdi o 0,21C STH
mají pri t20C chybu typicky -0,19C a vzajemne ujizdi o 0,17C Tedy nic
moc, kdyz jsem to ale cele jeste strcil do lednice, abych ziskal udaje
pro -18C a nasledne  vystavil cca 50C Nasledne vynesl do grafu, ziskal
jsem pro kazde cidlo nejakou krivku druheho radu, spocital chybu a pak
pri mereni provadel korekce sedela mi vsechna mereni s max chybou
0,03C (absolutne vuci PT100)

Otazkou je co dlouhodoba stabilita, ale v tom tydnu slusny vysledek.

PN