Male tlakove cerpalko pro maly prutok

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Pondělí Červen 28 11:25:07 CEST 2010

Zubove cerpadlo nemuze byt tesne z principu a je konstruovano na nejake
jmenovite otacky a pokud mu zprevodujete otacky na desetinu nemuzete cekat,
ze bude do 0 i do 4baru dodavat stejne to proste nejde.
Pistove je na tom lepe, ale ani zde nedosahnete toho co pozaduejte.

Priklad, mam zde takovou malou dospelou pistovou pumpu s 4 pisty, do 0 dava
4 jednotky, do 4baru 2jednotky, pak uz to az tolik nepada, nestrmejsi je
spad prave mezi 0 az necelym 1 barem tam to proste pada velmi strme.

Nepisete na co to ma byt a jak dlouho to bude bezet. Pokud to není pro
trvaly provoz tak se vec resi redukcnim ventilem nastaventm na ty 4bary a
pumpa pak pracuje porad do 4baru a tudiz dava stejne.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Simek
Sent: Monday, June 28, 2010 10:41 AM
To: HW-news
Subject: RE: Male tlakove cerpalko pro maly prutok

On Mon, 28 Jun 2010, Pavel Novotný wrote:

> U vsech techto typu cerpadel bude prutok hodne zavisly na odporu do
> kterého cerpadlo pracuje

Myslel jsem ze kdyz bych mel cerpadlo co je schopne pracovat do 10Bar, ze by
v rozsahu 0-4Bar prutok kolisal v ramci desitek % coz by stacilo. Neco
pistoveho nebo zuboveho, dobre tesne a pohanet to motorkem s prevodovkou aby
byl maly prutok.

> Jedine reseni je redukcni ventil za cerpadlo, cerpadlo pak bude
> pracovat do konstantního tlaku.
> Resenim by mohla byt také nejaka zpětnovazební regulace, ale tlakova
> cidla na kapaliny jsou draha tudiz to nebude levne a jak to bude
> funčni bez nejakého C (expansky) na vystupu je otazka.

To bude dost komplikovane a nakladne, redukcni ventily nebo dokonce zpetna
vazba, spis mi jde o tu mechanickou cerpaci cast - jestli neni neco takoveho
k dispozici..

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 5233 (20100628)

http://www.eset.cz