DC-DC step-down 3.3V automotive

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Neděle Červen 27 12:25:03 CEST 2010

Letadlo je ponekud jina kategorie stroju, ale i zde se uplatnuje mnou zminena zasada co to jde, dale u klicovych komponent se zdvojuji az ztrojuji systemy, ale predevsim to nejde srovnavat z techto duvodu

- naprosto jina seriovost, tusim, ze nejvice se vyrobilo letadel Boeing 737 a to smesnych 6000ks za 40 let, aut se vyrobilo minimalne o 4 rady vice, cim vic kusu tim vetsi pravdepodobnost poruchy a konstrukcni vady
- letadla prochazi pravidelnym servisem za naprosto silene prachy, zkuste nekomu prodat auto a chtit po nem, aby co 6 mesicu navstilil servis a zaplatil x tisic az desitek tisic za udrzbu a preventivni vymenu kde ceho
- pilot nema univerzalni ridicak, ale papiry na konkretni model letadla a jednou zhlavnich soucasti vycviku je co delat kdyz se pose.. to ci ono, krome toho i pri minimalnim podezreni na poruchu ci problem se neleti, pristava atd.
- kdyz se neco pose... a letadlo spadne, neni problem vynalozit milinony dolaru na zjisteni proc to stadlo + mate zaznamy o prubehu letu, tzn. nejpozdeji az spadne druhe nebo treti letadlo prijdete na problem

Nic z toho u aut nemate tzn. system musi byt jednodussi.
Konneckoncu jdete se podivat na sve auto a zjistite, ze je konstruovano podle zasady kterou jsem zde uvedl.

Zaznel zde airbag, ze nesmi vybuchnout za jizdy. To vazne nelze oznacit za aktivni elektronicky sytem, pri kterem by nejake slozita elektronika neustale cosi vyhodnocovala a pak se pripadne prikazem procesoru Airbag odpaloval. V zasade bych to prirovnal k mrtve hmote s rozbuskou umistenou nekde v deformacni zone auta a kdyz je rozbuska vystavena sile, ktere nemuze byt za normalnich podminek vystavenea tak se air bag odpali.

Jmenujte mi jediny model auta, u ktereho je rizeni reseno pouze nejakym servomotorem a snimani volantu elektronicky bez mechanicke vazby nebo auto, ktere ma brzdy resene bez mechanicke vazby. Nenajdete, naopak u brzd jako asi nejdulezitejsiho bezpecnostniho prvku najdete zdvojeni, ktere se pouziva i u letadel, u auta se servorizenim tyto maji serva jen na parkovani a jinak je tam tyc atd.

Pavel

>Podle teze logiky, by pro letadla melo platit, "nejak pristat i kdyz selzou vsechny systemi". Mam pocit,
ze se tuto zasadu konstrukterum stale nedari naplnit.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Dolnsky napsal:

Nemyslim, nejak jsme si nevsiml, ze by airbag mel cokoliv spolecneho s rizenim vozu a mel vubec nejakou funkci pri beznem provozu.
Spojka i automaticka je porad spise mechanicka, pripadne hydraulicka zalezitost, v kazdem pripade kdyz nepujde spojka tak se celkem prd stane
nijak zasadne to neovlivni bezpecnost vozu, narozdil od rizeni a brzd.

Konstrukcni logika techto systemu je neuprosna, nejak brzdit, nejak ridit a vypnout motor to musi jit i kdyz selzlou vsechny slozitejsi ridici a ovladaci systemy.

Pavel

>Myslite spatne.

Airbag, elektricky ovladane zavesne zarizeni, automaticka spojka

HK