Jeste bezproblemva chyba baudrate na UART (RS485)?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Červen 16 14:38:04 CEST 2010

Nenasiel som, aky MCU pouzivate. Pri AVR je mozne oscilator kalibrovat
pocas behu programu. Najdete na to appnote. Ak komunikacny protokol
dovoli, ze MCU moze chvilu len prijimat a data zahadzovat, mozte
doplnit autokalibracnu rutinu, ktora bude vychadzat prave z casovych
pomerov prijimanych dat. Potom dalsia komunikacia uz bude prebiehat
bez chyby rychlosti.
Moj nazor je, ze pouzit vnutorny oscilator bez autokalibracie je na
asynchronnu komunikaciu nevhodne. Vacsiu chybu rychlosti sposobi prave
jeho chyba (oproti teoreticky vypocitanemu zlomku %). Treba mysliet aj
na zabezpecenie obcasnej prekalibracie, kvoli teplotnej a casovej
nestabilite.

miro