Motor cerpadla

Lubor Otta butan na geoinvest.cz
Pondělí Červen 7 12:09:23 CEST 2010

Jaroslav Buchta napsal(a):
> Tohle byvaji synchronni motorky v podstate - pokud je rotor s
> magnetem. Ale jestli se dela tocive pole 2ma vinutimi a kondenzatorem
> nebo zkratem na magnetickem okruhu fakt netusim, vykon je to uz docela
> slusny aby tam bylo jen jedno vinuti... Ale evidentne tam chybi to
> tocive pole a rozbehne se to nahodne na nahodnou stranu ;-)
Určitě je tam zalitý kondík. Když chcete fázi posunout druhým vinutím,
musíte utrácet výkon na jeho odporu, (jinak by se fáze neposunula) No a
to by při tomhle výkonu moc topilo. Motorky se stíněným pólem (to je to
vynutí pro posuv fáze) jsem viděl tak do 15W.
Lubor

PS Těším se že to Radek rozřízne a pošle do konference fotku statoru :-)