1-Wire posileni a ochrana MCU?

Lukáš Grepl L.Grepl na sh.cvut.cz
Sobota Červen 5 19:18:00 CEST 2010

> To bezpochyby bude, typicky 10ns , myslel jsem si, ze u dlouhe
> sbernice s nejakou jiz znatelnou kapacitou to bude spise vyhoda.

Je třeba rozlišovat dvě věci - proud budiče a kontrolovanou strmost
hrany na straně budiče.

V případě, že sběrnice bude mít velkou kapacitu a budič dokáže dát jen
malý proud, potom bude ta strmost omezena proudem budiče a kapacitou
sběrnice. Pokud je ale kapacita komparativně malá a budič dokáže dát
velký proud, potom může být výsledná hrana nežádoucně krátká.

Ten uvedený budič s MOSFETem dokáže utáhnout slušný proud, ale zároveň
má díky kapacitě zapojené mezi D a G kontrolovanou strmost hrany, která
tak bude mít definovanou délku i tehdy, když bude mít sběrnice malou
kapacitu.

Lukáš Grepl