Re: 1-Wire posileni a ochrana MCU?

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Sobota Červen 5 18:52:06 CEST 2010

To bezpochyby bude, typicky 10ns , myslel jsem si, ze u dlouhe sbernice s nejakou jiz znatelnou kapacitou to bude spise vyhoda.

Jirka

> A nesel by pouzit ten mnou navrhovany 74HC245, pripadne vice spojenych
> I/O na tomto obvodu. Vystacili bychom s dvem piny MCU, pokud spojime
> vsech 8 vyvodu teoreticky muzeme na sbernici cpat i slusny proud,
> jeden pin MCU bude klasicky ovladat sbernici a druhy prepinat smer.
> Cenove to vyjde mozna i levneji nez ty dva FETy a jedn soucastka se
> osazuje vzdy lepe.

Víceméně by to i šlo, ale na rozdíl od toho zapojení s MOSFETy nebude mít ta 74HC245 onu kontrolovanou strmost hran (vhodná hodnota je kolem 0.1-1us, HC245 bude mít tak o dva řády méně). Důsledkem toho může být větší negativní vliv odrazů na sběrnici a také větší vyzařované rušení ze sběrnice.

Lukáš Grepl