LPC2101: zkušenosti s velikostí projektu

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Červenec 28 22:11:49 CEST 2010

Do 8 kb (32bit risc) se vejde např. jednoduchý driver na FlexRay bus
(úžasná to zběrnice, jen popis parametrů s jejich výpočy je na 230
stranách) se zakladníma testovacima rutinama a kodem na přehrani zbytku
flashky a nahrání programu do RAM a je to dost na těsno. Zapomeňte na
funkce standartních knihoven, většinou se tam nevejdou a ty malé prostě
zkopírujte - nejlépe je se podívat na ulibc nebo jinou odlehčenou
knihovnu (pozor na licence, u komerčního projetu to většinou nelze
použít a je nutno je napsat znova), OS nebo větší výpočty a float
aritmetiku. Zabere to moc místa.

Nadruhou stranu do 10K (8 bit CPU) se vešel kompletní zvukový driver a
aplikace včetně HDMI. Není to sice 8KB, ale byl v tom zahrnut i výpočet
nastavení pro equalizer ve float aritmetice (ten zabral více než 2 KB.

Všechno beze OS.

Záleží na projektu, co je to veký projekt, kolik výpočtů je tam nutné,
tabulky apod. Dále na počtu vyobených kusů  v sérii (pokud se vyplatí
trávit čas s malým procesorem pro velké série, nebo se vezme větší a
dražší) a na blbosti nebo náladě managora.

Rozsáhlejší síť nemusí být problémem, otázka je jak má být rozsáhlé to
řízení:-)

ced