Hodiny/PLL 20-29MHz z PC odpadu ci inak

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 20 20:39:41 CEST 2010

Chcel by som si zbastlit http://belogic.com/uzebox/ , kde sa AVRko overclockuje na 28.618MHz. To je zhruba dvojnasobok bezneho PCckovskeho 14.318MHz, ktoreho sa valaju vsade hromady; avsak 28.618MHz je zriedkavost. Naviac, ak si uz nieco na video zbastlim, rad by som si skusil prepisat firmware tak, aby nebolo potrebne az take brutalne overclockovanie (napokon nie je iste, ze 'M644 ktore kupim tu v obchode na danu frekvenciu pojde - ti, co tie kity predavaju ich udajne vyberaju).

Zdalo sa mi, ze dobrym napadom by mohlo byt pouzitie hodin/PLL zo starsieho motherboardu PCcka. Vsetko co som zatial nasiel vsak bud ma prilis hrube "zrno" (typicky 25-33-40 MHz zo 14.318), alebo k tomu jednoducho nie su ziadne udaje...

Chcel by som preto poprosit vazenych kolegov, ci by sa nepozreli vo svojom PC odpade (mobo alebo grafickej karte), ci tam nie je nejaky hodinovy obvod z ktoreho by sa dalo vytlct niekolko frekvencii okolo 20-29MHz. Privitam aj ine navrhy ci napady, ako by sa na takyto problem dalo ist.

Dakujem

wek