cidlo C02(smradu) do domacnosti ?

"Ing. K.Prokůpek" kpr na seznam.cz
Neděle Červenec 4 09:55:43 CEST 2010

No odpověď není jednoduchá. Když budete chtít kalibrovat na pevné nebo
kapalné látky které se odpařují, je metoda PET lahve cca přesná. Pokud
budete chtít dávkovat plyn stříkačkou, je to dost pofiderní protože
nevíte kolik vám uteče. Navíc v některých případech je potřeba zajistit
míchání plynu aby byla jako koncentrace stejná všude (=Brownův pohyb
nestačí).
Řešením jak se vyhnout úniku plynu je cílená chemická reakce, z látek
které jsou pevné nebo kapalné. Pro jednoduchost jsem uvedl v prvních
mailech příklad výroby CO2 ... jedlá soda a ocet. Kyslík se dá vyrábět
třeba hypermanganem + peroxidem. atd.

KPR