cidlo C02(smradu) do domacnosti ?

p.dolnsky na atlas.cz p.dolnsky na atlas.cz
Sobota Červenec 3 14:54:48 CEST 2010

Premyslim nad tou kalibraci CO2 cidla a napadlo me.
Vezmeme 2l petku zmerime presne jeji objem, rekmeme, ze ma presne 2l, nechame venku (idealne daleko od civilizace)vyschnout.
Nyni predpokladam, ze v lahvy mame 2l vzduchu s obsahem CO2 350-360 ppm. Strcime do ni cidlo a zkalibrujem hodnotu 350ppm.
Vezmu hasicak, bombicku na syfon, zkratka zdroj CO2, nasaji do strikacky a ted kdyz ji zabonu do lahve a vstriknu do ni 7,3ml plynneho CO2 pricemz mam pootevrene hrdlo na druhe strane tak, aby z lahve na druhe strane vyteklo 7,3ml vzduchu mel bych mit v lahvy smes s 4000ppm CO2 nebo se pletu?
Po mejakem case az se smes v lahvy rovnomerne promicha modu nastrelit 4000ppm
Pripdne napada nekoho presnejsi metoda?

Kalibrace na teplotu by snad mela jit udelat pouze tak, ze s cistym 350ppm vzduchem provedu mereni pri nekolika teplotach nebo se pletu?

Pavel

>Kalibrace v domacich podminkach je slozita, ale neni nemozna. Nektere plyny si lze snadno pripravit...treba CO2 (soda + ocet), kalibrace uhlovodiku se da udelat taky v PET flasce za pomoci pipety a kapkoveho davkovani.

KPR