OT: Prosba o radu ohledne kamery

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Leden 30 20:29:26 CET 2010

> hmm tak to mas asi zkreslene predstavy jak se neco takoveho striha, v
> prve rade musi byt z ceho, kameraman v reportazi nic nestriha a ani o
> tom moc nepremysli (zvlast v tehle dobe kdy nemusi pocitat kolik metru
> filmu mu zbyva)

Este raz, hovorime o home videu. Ak niekto chce tocit na oslave rodinneho typu reportaz za ucelom zostrihania, sam sa stavia do polohy neucastnika tej oslavy.

> mam silne obavy kolik tech videi precka na ruznych DVD, HDD a jinych
> medii tech proklamovanych 20-30 let - tedy spis kolik lidi je ochotnych
> se o ty archivy starat a to je znovu narazka na objemy tech dat - ono
> souvisi totiz vsechno se vsim

Ano to je problem, ktory bohuzial kvoli debilite modernej vysokootackovo-konzumnej doby treba riesit, to som uz povedal. Je to vacsi problem ako s fotkami, ale zdaleka nie taky katastrofalny, naviac je to v dobe plne digi pristrojov o triedu mensi problem nez bol.

> ja jsem kolegovi zrcadlovku nedoporucoval!!!

Nemam chut slovickarit. Tu zrkadlovku si spominal dost casto na to aby bolo jasne, ze to je jadro Tvojho doporucenia. Ale nech je to ako chce, doporucoval si nekupovat kameru ale namiesto nej "dobry fotak" (ak uz nechces pocut to slovo "zrkadlovka").

No a ja vravim ze nie, ze treba mat oboje - kameru aj fotak, pricom oboje je na ucel domacich zaberov vhodne mat tie, ktore su na to urcene.

wek