OT: Prosba o radu ohledne kamery

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Leden 30 20:18:03 CET 2010

> A nejaka uroven vysledneho vytvoru se ocekava i toho home-videa.

Co je to "sa ocakava"? To predsa posudzujem ja a babky. Nazor nejakeho cudzieho, ktoremu je prednejsia esteticka nez emotivna stranka, mi je ukradnuty. A najma ja o tych 20-30 rokov; a to je vlastne dost tazke povedat, co je v takom pripade "sa ocakava".

> Proto si prece kupujete "drahou" kameru a davate si praci s jejim
> vyberem. Kdyby vam na (ne)kvalite vysledku nezalezelo, tak
> tocite/fotite na mobil.

No, uprimne povedane, nemam potuchy nakolko kvalitne je tocit na mobil, mozno by to ozaj stacilo, nedokazem to posudit. Nemam taky, a mam tu kameru, takze na danu cinnost pouzivam nastroj na to urceny. Predpokladam, ze najzasadnejsi problem je nekvalitna optika, slaby rozsah zoomu a slaba svetelnost, celkom iste debilne ovladanie (lebo na modernych mainstreamovych mobiloch som zatial ine nez debilne ovladanie uplne cohokolvek nezazil), a mozno aj rozlisenie; ale na nejake prilezitostne pouzitie by to mohlo byt pouzitelne. Nejake videa natocili moji chalani na svojom mainstreamovom mobile, je pravda ze za dobrych svetelnych podmienok, a bolo to na tom mobile pozeratelne, ale nepozeral som to este na poriadnom televizore.

Ale aj stredne dobra optika je z principu velka a tazka, takze to do mobilu nikto nebude pchat.

Kameru mame a pouzivame od cias, ked boli este len NMT mobily, v nich kamera nebola zabudovane. Vtedy ta kamera bola draha z principu (niekolko priemernych mesacnych platov aj ta najlacnejsia). Teraz je to naopak, pokial viem, nie je problem zadovazit strednu triedu za jeden priemerny mesacny plat, mozno aj za menej, nesledujem to.

Preto vravim, treba si kupit aj kameru aj kompakt, a pouzivat v primeranej miere oboje.

JW