Vysielacky PMR

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Leden 27 11:25:36 CET 2010

No neplati to jako ostatne u anten vzdy naprosto pausalne.

Osobne mam vyzkouseno - mam dva Inteky MT-2000 a jeden ten svuj mam
predelany na BNC s tim, ze tam muzu pripojit bud prutovku 1/4l nebo
klasickou tovarni 2x5/8l (tusim od Zacha - mam ji uz nejakej ten patek)
vsesmerovku nebo delanou smerovku HB9CW.

O stacionarkach se neni treba sirit - zvlast ta 2x5/8 chodi jak delo a
na chalupe umistena na strese cca 4m vysoko, pokryva spolehlive oblast s
radiusem 5-10km proti PMRce s klasickou helicoil antenou.

Co se tyka pendreku 1/4l tak ma samozrejme lepsi vlastnosti na prijem i
vysilani, ALE je mnohem citlivejsi na okoli coz u PMR je docela zasadni
vec. Treba nema smysl ji davat moji zene nebo detem, protoze je nejsem
odnaucit do ni mluvit z blizka a pokud v jejim okoli neco je, tak se
vyrazne zatlumuje (na rozdil od klasicke spiralky, ktere to prakticky
nevadi). Stejne tak nanic je kdyz ji mam cvaklou na pasku nebo bunde.
Prakticky veskere vyhody se smazavaji a je to vyrazne mene skladne.

Smerovka HB9CW je bomba antena, ale to je tak jedine si ji prilepit
nahodu na cepici.

RV