nabijeni dvou baterii v aute

aze azehw@volny.cz
Pondělí Leden 25 23:16:54 CET 2010

V dnes legendární P-V3S byly (jsou) dvě baterie 12V/125Ah spojené stykačem
paralelně a nabíjené dynamem a nic se neděje (při staru se přepínají do
série, startér je na 24V).
AZE

----- Original Message -----
From: "Zdenek Aster" <zdenek.aster@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 25, 2010 11:10 PM
Subject: nabijeni dvou baterii v aute

Zdravim,
  kdyz uz tu resite ty baterie, mel bych taky jednu otazku. Jak by jste
resili
nabijeni druhe autobaterie v aute. Ja jsem si koupil skolne asi za 800kc,
a tam byl procesor s rele, a pokud bylo jasne, ze bezi alternator, tak rele
sepnulo po chvili paralelne druhou baterii. Druhe reseni bylo klasicka
nabijecka z 12V menic na nabijeci napeti a samozrejme cena podle
maximalniho proudu......
Dalsi moznost nekdo zminoval, dalsi alternator, to zavrhuji.
Pripadne dalsi usmernovac ze stavajiciho alternatoru. To se mi taky nelibi.

Nejvic se mi libi to paralelni zapojeni baterek, ja se jen ptam bude to
mit vliv na zivotnost, pripadne na nejake jine problemu? Zatim me
nikdo nepodal uspokojujici odpoved, pulka tvrdi, ze to bude v pohode
a pulka tvrdi, ze ne hlavne pokud jedna baterie bude hluboce vybita
a druha ne alternator nebude mit vykon na to aby nabijel tak velkym
proudem, ze to bude vybijet i tu nabitou........

Diky za nazor.
Zdenek Aster