Rozvody v byte

Jiri Nemecek jirry@centrum.cz
Pondělí Leden 25 09:59:00 CET 2010

Doplňková ochrana proudovým chráničem je v ČSN  33 2000-4-41 ed. 2, kde
se v článku 411.3.3 předepisuje.

"Ve střídavé síti musí být doplňková ochrana proudovými chrániči
provedená v souladu s 415.1 [Doplňková ochrana: Proudové chrániče] u
zásuvek, jejichž jmenovitý proud nepřekračuje 20 A, které jsou užívány
laiky (osobami bez elektrotechnické kvalifikace) a jsou určeny pro
všeobecné použití; a mobilních zařízení určených pro venkovní použití,
jejichž jmenovitý proud nepřesahuje 32 A."

V poznámce normy jsou uvedeny výjimky, které mohou mít:
- zásuvky určené k použití pod dozorem znalé nebo poučené osoby, např. v
některých komerčních nebo průmyslových provozech nebozvláštní

- zásuvky určené pro připojení speciálního druhu zařízení.

Zásuvkami pro speciální druh zařízení mohou být např. zásuvky pro
zařízení kancelářské a výpočetní techniky nebo pro chladničky, to je pro
napájení zařízení, jehož nežádoucí vypnutí by mohlo být příčinou
značných škod.

Zkuste najít v právnických normách, co znamenají "značné" škody.

JN