Rozvody v byte

Ondřej Pužman puzmano@volny.cz
Pátek Leden 22 12:47:00 CET 2010

Zdravím,
mám poměrně čerstvou zkušenost - cca 2,5 měsíce. Drážky jsem si dělal
sám - drážkovačku jsem si půjčil od známého (nějakou obyčejnou z hobby
marketu), jen jsem koupil pořádné diamantové kotouče.
Proříznout panel skutečně není problém, ale bez výkonného průmyslového
vysavače máte během dvou minut místnost zahalenou oblakem prachu z
betonu, který se usadí úplně všude. Druhá praktická zkušenost je, že
sousedi vás budou "milovat" - řezání je ještě pohoda, ale až budete
obsah drážky vytloukat pneumatickým kladivem ... :) A vůbec nejhorší je
do panelu vysekat díru pro krabici ... sice se na to prodávají korunkové
vrtáky, ale nesmíte narazit na armaturu ...
Navíc, panel by se skutečně neměl moc nařezávat - prý hlavně
horizontální drážky jsou problém. Nicméně nejsem statik, takže přesné
informace nemám.

Z výše uvedených důvodů jsem to vyřešil tak, že jsem do zdi zasekal
pouze krabice a od nich vedl dolů krátkými drážkami k podlaze husí krky.
Delší drážky jsem dělal pouze tam, kde jsem potřeboval vytáhnou kabely
nahoru ke stropu k rozvaděči. Podél podlahy vedu kabely v soklových
lištách Hager Tehalit SL. Vypadá to docela pěkně a u plovoucí podlahy
stejně nějakou soklovou lištu mít musím.
http://www.hager.cz/kabelovy-management/kanaly-a-systemy-pro-ukladani-vedeni-a-montaz-pristroju/tehalit.sl/1343.htm
Určitá nevýhoda je, že lišty a kabeláž se dá natahat až potom co máte
finální povrch stěn a podlah (vyštukováno, vymalováno, položená plovoucí
podlaha).
Hager prodává i zásuvky, které se dají umístit přímo na lištu a pak si
člověk může ušetřit sekání úplně, ale mě se prostě nelíbily.

Přeji hodně štěstí a pevné nervy při rekonstrukci.

S pozdravem,
Ondřej Pužman