RE: Kondenzatory pro PC zdroje

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Leden 20 13:47:32 CET 2010

Vysoce pravdepodobne to je temi C a vypne to signal PG, tedy v t case nedosahne zdroj na vystupu dostatecne stabilniho napedi diky spatne filtracni kapacite.

Co pozuit obecne co nejvetsi flasky s co nejnizsim ESR, na co nejvyssi napeti a to cele v co nejvetsim poctu kusu :-)
Idealni z toho co se da aktulne koupit u ECOMu 3900/25V LXZ , bohuzel 20Kc bez DPH/ks na 12V vetev a na 5V nejaky 16V, v nouzi 10V z rady LXZ 4700 nejsou skladem ci 2200uF . Pokud se to vejde tak idealne v dvojnasobnem poctu kus nez projektant zdroje osadil.

Tom

>2010/1/20 RV <vicek.radek@cpost.cz>:
> Kdyz technik nema cas (protoze ten PC vydelava a kdyz stoji tak nevydelava)
> a ani nema jak to hned opravit (vi ze tyhle kondy nema skladem) tak do toho
> nestoura a dojde koupit novej zdroj. Navic neni ani jistota, ze oprava treba
> bude rentabilni.

Technik má šuplíkový zásoby ;)

> Stourat a neco vyndavat bude az nasledne az mu nebude stat zena za krkem kdy
> uz to pojede, ze ma uzaverku.
>
> No ten kond (vyteklej) je prumer tak 8mm a vyska 15mm takze pochybuju o tom,
> ze byl nekde jinde nez na VSB vetvi.

Neni důležitý jak je velkej, ale kam je zapojenej, ale to já (na
rozdíl od vás) nemůžu ani odhadnout, když jsem ten zdroj neviděl.

> Myslite, ze kdyz po zapnuti ulitne VSB, ze bude MB nabihat? Ja o tom
> presvedcenej nejsem.

MB nabíhat nebude, ale často rovnou shoří.

Taky si nejsem jistej popisem závady - ten větráček se otočil hned po
připojení zdroje nebo až při pokusu zapnout PC? V prvním případě -
některý počítače to dělaj i když žádnou závadu nemaj, tj. zdroj se po
připojení napájení k desce (nebo připojení 230V do zdroje) na vteřinu
zapne a hned se zas vypne. A druhej případ - často se tak projevuje
nějakej zkrat a je jedno kde - na mainboardu, na desce harddisku nebo
přímo ve zdroji. Tj. závada se projeví až při pokusu o naběhnutí
hlavní části zdroje.

P.K.