Re: Stroboskop z jednorázového foťáku

Úterý Leden 19 20:23:57 CET 2010

No ta doutnavka se dávala na odporový dělič tak aby zapálila (bylo na ní
70V) při dosažení potřebného napětí na výbojce. Pochopitelně musí zapálit
dřív, než se omezí další nabíjení. Takže dělič cca 10M a 3M3, přes ten 3M3
kapacitu (1n?) aby doutnavka měla dost energie na sepnutí tyristoru.
Nepříjemné je, že tam máte záporné napětí. Takže z toho schémátka navzájem
přehodit odpor 2M a kond 22n. Pak bude tyristor v záporném konci jak má být.

Anděl

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 19, 2010 7:19 PM
Subject: Stroboskop z jednorázového foťáku

Potřebuji poradit s jedním "projektem"
Jedná se o stroboskopy pro skauty, tábor.
Jde o noční bojovku, kdy jsou v dálce rozvěšená záblesková světýlka a
děti je hledají ..... navazují na to další úkoly, další hledání
světýlek... atd..
Tyhle záblesková světýlka jsem dělal z jednorázových fotoapatátů -
jejich blesků.
Stačilo doplnit tyristor a jeden odpor,  případně vyměnit ten zábleskový
kond za menší.
Kond se nabíjel, a jak se rozsvítila signalizační doutnavka , sepnul Ty
a odpálil výbojku.
Mám vyrobit dalších 20 blikaček, jenomže číňan změnil zapojení a 90
procent všech
blesků  z jednorázovejch foťáků je nyní bez doutnavky, se signalizací
nabití LEDkou:
http://jakub.serych.cz/kodak-fun-saver-flash-circuit-schematic
Jakub šerých ten blesk namaloval a dal na web, za což mu děkuji.
Jenomže tyristor teď nejde odpalovat doutnavkou, doutnavky jsou problém,
navíc nevím, jak bych to tam napasoval, nesedí mi polarity....
celé to předělat by šlo, ale je to mooc práce. Potřebuji to levně ,
jednoduše... jak na to?
Napadlo mě použít optotriak, kdy jeho LEDka bude místo té signalizační a
triak bude místo tlačítka.
Jenomže to nefunguje, triak se otvira nějak "pomalu" .
Když ten optotriak napájim z ext. zdroje, při cca 1,16 V sepne a odpálí
se blesk, pokud ho připojím na tu signalizační LEDku ( nebo i místo ní)
tak je na něm po nabití a rozsvícení LEDky i 1,4 V ale blesk to neodpálí.
Už jsem zkoušel paralelně k LED malý kondík  ale zablokuje to měnič,
když to oddělím diodou a za to dám kond, tak je zas malé napětí na
rozsvícení diody v optotriaku...
Už nad tím laboruju 4 hodiny a nemůžu na nic kloudnýho přijít. Prostě mi
to nestrobuje :-(
Nemá někdo nějaký nápad?

Dík JaKub