Zoufalstvi s Ubuntu 9.10 Re: SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Leden 19 09:54:20 CET 2010

Tak jen pro info jak to dopadlo.

Vcera po tom co kleknula MySQL (prestala vyrizovat pozadavky - bohuzel
je ani neodmitala - coz zpusobilo problem web serveru) a cele se to
chovalo divne, jsem stahnul Ubuntu 8.04 LTS amd64 a cele to preinstaloval.

Bohuzel tato verze neumi jeste bootovat z raid5 coz jsem obesel jiz
zminenou CF na IDE ksande pripojenou jako /boot.

Raidy jsem nakonec zmenil na RAID5 pro / partisny a RAID1 pro /swap
partisny - vse na ext3.
Hned od zacatku bylo znat ze ten server jede dobre. Po startu se
synchronizovalo pole a i presto jelo kopirovani (zapis) na nej ze site
rychlosti cca 30MB/s a t jsem tam soubezne jeste nalejval DB. Nikde nic
nehezkeho v log souborech. Zadne chyby v pripojovani MD zarizeni. Dotazy
do DB overim az dnes.

Rezie sw raid5 nikdy nepresahne 15% CPU. Takze asi ma ext4 velkou
narocnost nebo je nejakej bug v jadre - jinak si to vysvetlit neumim.

Takze Ubuntu 9.10 amd64 urcite ne. Pritom ale i386 verze se zda zatim
jede OK.

Radek Vicek