SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Leden 15 21:40:37 CET 2010

On Fri, 15 Jan 2010, Lubos Medovarsky wrote:

> Ked uz mate 3 disky, preco by ste robili RAID1 (ktory mimochodom
> nie je pravy RAID - ktory z oddielov je ten spravny po pade, ked
> na jeden oddiel nebolo vsetko zapisane?) a preco potom nie radsej
> RAID5? Tam je to s konzistenciou dat predsa len lepsie vymyslene.

To uz se tu snad jednou resilo ne ? Protoze ze soft RAID5 se neda
nabootovat. Ten zavadec co je v masterbootu RAID5 nesestavi.
Ty napady bootovat to pres flash z ktere se natahne kernel a ramdisk
jsou takove obezlicky - lepsi je udelat system na RAID1 kde je jedno
jestli k tomu pristupujete pres RAID nebo pres partisnu (pri bootu
v read only modu) a system z toho primo nabootuje. RAID5 si udelate
az pro data.

> [...]
> skripty, ktore denne takymto sposobom skontroluju zdravotny stav
> vsetkych diskov a oddielov a poslu mail. Kriticke disky bezne
> kontrolujem na snapshote disku a az po istote, ze nechybaju
> subory, spustam fsck naostro... moznosti je vela.
>
> Naucenie sa niekolkym prikazom, pripadne spustenie grafickeho
> nastroja na spravu LVM je celkom rychly proces. LVM je skvely
> nastroj, ktory silne preferuju velke firmy, a dobre vedia preco.
>
> V pripade zaujmu na zaciatok rad poradim, a asi sa najdu aj dalsi.
> Dovtedy Google a LVM2 howto, ale je to o dost jednoduchsie,

Do LVM jsem zatim nemel motivaci proniknout, ale slysel jsem ze
je to docela zajimavy. Umi to taky zmensovat partisny ? Respektive
kdyz si sestavim logickou partisnu pres vic fyzickych, muzu pak
jednu fyzickou partisnu z logicke vyhodit za chodu ? Napr kdyz mam
podezreni na haprujici disk ?