SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Pátek Leden 15 20:27:57 CET 2010

Opat sa do toho montujem...

Ked uz mate 3 disky, preco by ste robili RAID1 (ktory mimochodom
nie je pravy RAID - ktory z oddielov je ten spravny po pade, ked
na jeden oddiel nebolo vsetko zapisane?) a preco potom nie radsej
RAID5? Tam je to s konzistenciou dat predsa len lepsie vymyslene.

Co sa tyka swapu, Petr ma zrejme pravdu ohladom pamate pri pade,
aj ked je podla mna pravdepodobnost vyskytu takejto situacie
dost mala. Vacsina diskov aj tak umiera na pondelkovy syndrom.
Vo Vasom pripade je predsa asi lepsie riesenie dat swap na RAID.

Je tu este jedna zalezitost, ktoru stoji zato naimplementovat
hned po vytvoreni RAID.

Nad RAID oddiel sa da nainstalovat LVM2, s ktorym je zivot admina
omnoho prijemnejsi. Da sa nim napr. vytvarat a rusit online logicke
oddiely, robit online zalohy pomocou snapshotov... Mam testovacie
skripty, ktore denne takymto sposobom skontroluju zdravotny stav
vsetkych diskov a oddielov a poslu mail. Kriticke disky bezne
kontrolujem na snapshote disku a az po istote, ze nechybaju
subory, spustam fsck naostro... moznosti je vela.

Naucenie sa niekolkym prikazom, pripadne spustenie grafickeho
nastroja na spravu LVM je celkom rychly proces. LVM je skvely
nastroj, ktory silne preferuju velke firmy, a dobre vedia preco.

V pripade zaujmu na zaciatok rad poradim, a asi sa najdu aj dalsi.
Dovtedy Google a LVM2 howto, ale je to o dost jednoduchsie,
nez uvedene scenare.

Lubos

Ľuboš Medovarský
Accelera Networks s.r.o.