Slunecni kolektory

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Pátek Leden 15 12:31:22 CET 2010

Minule som o tom pocuval v radiu, kde plnenie vysvetloval ktosi z
niektorej z firiem vyrabajucich okna. Ze ich plnia argonom a jeho
trvacnost medzi sklami je cca 5 rokov, lebo pri sucasnej technologii
je tesnost obmedzena. Za tu dobu sa vymeni s beznym vzduchom, preto su
pod tymi kovovymi listami medzi sklami vysusacie granulky a preto su
tie listy dierkovane. Opat granulky maju konecnu absorbcnu kapacitu,
t.j. po dalsich 5-10r v zavislosti od vlhkosti vzduchu sa okna zacnu
zvnutra rosit. Ubezpecoval, ze nie je problem okno k nim doviezt a dat
si vymenit plyn. Maju na to akesi otvory, ktorymi vedia dovnutra
napichnut privodnu a odvodnu hadicku.

miro