kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

Hugo KOTTAS hugokottas@web.de
Pondělí Leden 11 18:40:41 CET 2010

Za meho mladi, joj to je doba, se u posty alias spoju pouzivaly kabelove
hledace od SEBA Dynatronic.
Dneska je to
http://www.sebakmt.com/de/home/produkte/kabel-und-rohrleitungsortung/leitungsortungssysteme.html.

Generator cca. 10W 1kHz, 10kHz s ramovou antenou se dal nad zakopany kabel
(antena ve smeru kabelu) a pak se slo nad kabelem s superhetem, s
mezifrekvenci 1kHz, ktery umel prijimat 10kHz i 1kHz.
Antena byla feritka svisle nad kabelem. Uklonem o 45° se dala zmerit
hloubka.

1kHz se pouzival tam kde by mohlo dojit k preslechum mezi kabely, 10kHz u
jednoho kabelu.

Piskalo mi to do usi i ve 2km vzdalenosti a fungovalo to i na litinove
trouby.

HK.