kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Leden 11 13:58:34 CET 2010

jj, komponentov su statisice (mozno aj miliony) a ich pomenovavanie bol
celkom porod. System funguje vo vseobecnosti tak ze systemy su rozdelene
na principialne celky co vyjadruje prve pismeno nazvu. Toto pismeno je
pre kazdy system vzdy rovnake takze sa da lahko identifikovat o aky
system ide ci su to racky, nejake pristroje alebo fixna instalacia.
Dalsie pismena su potom uz v sprave prislusnych skupin ktore maju na
starosti dane zariadenia.
Mozete si to pozret napriklad tu https://edms.cern.ch/nav/LHC-0000000694
sekcia 'equipment codes'. Tabulka je klikacia, takze mozete vidiet
vsetky pridelene oznacenia. My mame na starosti A :-)
So zoznamom kablov je to podobne. Oddelenie ktore ma na starosti
infrastrukturu a tahali vsetky "hlavne" kable ma centralnu databazu s
cislami. Kazdy kabel ma pridelene parametre ako zaciatok (budova,
miesto, presna pozicia), typ kabla, typ konektora, koniec (budova,
miesto, presna pozicia), typ konektora, dlzka, identifikacia kabloveho
zlabu a dalsie detaily. Kedze je ta databaza centralne spravovana
vyziadali sme si vytvorenie zaznamov a evidencnych cisiel aj pre kable
ktore sme tahali sami napriklad medzi rackmi.  Je to dost
administrativy, ale na druhej strane je to celkom pohodlne do buducnosti.
Na uchovavanie dokumentacie, dat o projekte, administrativu zmien a
dalsie veci sluzi prave ten system (EDMS) v ktorom mate tu linku. Je to
obrovske monstrum a v sucasnosti je tam uz myslim niekolko milionov
dokumentov, od jednoduchej A4 strany s poznamkami az po cele
hierarchicke struktury s kompletnou dokumentaciou ku celym systemom. Ak
sa nemylim ten system, spolu s kompletnym administrativnym systemom bol
tiez vyvinuty in-house (papiere sa nepouzivaju radovo od roku 2000, v
sucasnosti je tam uz uplne vsetka administrativa a nepamatam si kedy som
naposledy pouzil papier) .
b.