sata hdisk KO

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pátek Leden 1 10:53:33 CET 2010

zu1234@seznam.cz napsal(a):
> Zdravím!
> Byl jsem pozván jako "odborník" mezi skupinu pozůstalých stojících nad zmrtvělým PC.
>
> Jedná se o mašinu asi rok starou s 500GB sata Seagate diskem.
> Nic se s ní nedělalo a najednou se při startu neprokope skrz bios.
>
> Ztuhne na detekci disků. Do biosu se není možno dostat ani pomocí delete-u.
> To odpojení disku stroj proběhne biosem standardně.
> Kablík zkontrolován, jiný sata port taky nepomohl.

Je mozna vadna deska, mel jsem jedn, co ji nefungovalo ani IDE ani SATA.
> Mašina je sice v záruce, ale fotky na disku jsou asi v prd...

 no alespon si majitele zapamatuji , ze je treba zalohovat, zalohovat,
zalohovat, zalohovat, zalohovat, zalohovat, zalohovat, zalohovat,
[...]
Mam tu zkusenost, ze pokud se nekomu neco podobneho nestane, tak zalohy
nelat nebude. Je to dobra skola :-(
Fotky za rok neni az zas takova katastrofa, korsi je, kdyz to zhavaruje
po peti letech, detem je prave pet a vse je jen v PC.......
> Ale pak mne napadlo že se ještě zkusím zeptat zde, zkušenějších.
> Dalo by se s tím (před odvozem) ještě něco zkusit?

Urcite zkusit disk v jine masine, pripadne najit stejny, pokud bude
mechanika v pohode tak vymenit elektroniku.
> A jedna podotázka: je možno sata disky připojovat jako usb za běhu operačního systému?
> Přemýšlel jsem zda by k něčemu vedlo nabootovat nějaký live linux, pak zapojit sata disk
> a zjistit co si o něm myslí linux.

Ano, to bych udelal, nabotovat treba Slax a zkusit se na disk podivat.
Ale urcite na jine masine, pokud to na te stavajici nepojede....

Jinak se podivejte po webu, tak pred rokem a neco byly vadne serie disku
WD a Segate, byla nejaka tabulka disku, ktere mely vadny bios ci co.
Daly se vymenit. Mozna ten disk je z te serie...  Sam jsem se k takovemu
disku dostal, chovalo se to tak, ze ho nic nenadetekovalo, linux o nem
nevedel. Byl to segate 640GB, bez problemu ho vymenili.
JaKub