sata hdisk KO

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Leden 10 10:48:04 CET 2010

2010/1/10  <zu1234@seznam.cz>:
> [...]
> Byl jsem pozván jako "odborník" mezi skupinu pozůstalých stojících nad zmrtvělým PC.
>
> Jedná se o mašinu asi rok starou s 500GB sata Seagate diskem.
> Nic se s ní nedělalo a najednou se při startu neprokope skrz bios.
>
> Ztuhne na detekci disků. Do biosu se není možno dostat ani pomocí delete-u.
> To odpojení disku stroj proběhne biosem standardně.
> Kablík zkontrolován, jiný sata port taky nepomohl.
>
> Mašina je sice v záruce, ale fotky na disku jsou asi v prd...
> Ale pak mne napadlo že se ještě zkusím zeptat zde, zkušenějších.
> Dalo by se s tím (před odvozem) ještě něco zkusit?

Co by se nedalo, sehnat stejnej harddisk, přehodit elektroniku nebo
zkusit fintu s mrazákem.

> A jedna podotázka: je možno sata disky připojovat jako usb za běhu operačního systému?
> Přemýšlel jsem zda by k něčemu vedlo nabootovat nějaký live linux, pak zapojit sata disk
> a zjistit co si o něm myslí linux.

Tohle myslím jde, pokud se s tím pak umí poprat ten linux. Samořejmě v
pořadí 1) připojit napájení 2) připojit data. SATA konektor nemá
všechny piny (resp. to ani nejsou piny, jako spíš kontaktní plošky -
pady?) stejně dlouhý, GND jsou delší - to je IMHO jedna ze základních
podmínek pro hotplug.

P.K.