DC DC pro RGB LED

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Úterý Leden 5 23:00:13 CET 2010

> Světelný tok můžete změřit i luxmetrem, jen k němu musíte ubastlit nějaké
> definovatelné otáčítko pro LED. Pak už stačí měřit v jednotkové
> vzdálenosti a dopočítat. Výpočetně nejjednodušší je, když jednotkovu
> vzdálenost zvolíte jako poloměr koule o povrchu 1 m2. Naměřené luxy pak
> jen zprůměrujete a máte lumeny (1 lx = 1 lm/m2).

Omlouvam se za off topic

Jak se da vlastne merit svetelny tok pri ruzne vlnove delce  ? Neboli je
jeden lux modreho svetla vice nebo mene nez jeden lux cerveneho ? Nebo uz v
jednotce LUX je nejak obsazena vlnova delka - neco jako 1 lux zareni
absolutne cerneho telesa?
Ptam se proto ze me vzdycky drazdi takove ty "spektralni diagramy" treba
vyzarovani bilych LEDek v datasheetu - kde na ose X je vlnova delka a na ose
Y je neco, co podle mne neumi ani vyrobce dobre definovat - svetelna
energie? pocet fotonu ? (podotykam ze foton 400nm ma 2x tolik energie nez
foton 800 nm, takze to neni jedno a to same)
Teorie vnimani lidskym okem rika ze srovnavat intenzitu svetel ruzne barvy
okem nelze protoze barevny kontrast vzdycky prebije jasovy kontrast - tak
nevim - masinou to asi  lze, ale moc jasno jak se to dela nemam.

Vyznate se v tom nekdo?

Zdravi Petr Kubac