OT LED "revolucia" trocha filozoficky
Jan Waclawek
konfera@efton.sk
Úterý Leden 5 17:25:18 CET 2010
No, znie to vsetko logicky. Zrejme bez blizsieho skumania sa neda zodpovedne povedat, kde je pravda; ja som len reprodukoval pribeh ktory som si precital na internete, a ktory bol povodne postrehom skutocne nezaujatej osoby (matky cloveka co to sprostredkoval).
Ak niekto niekde poznate nejake LEDkove semafory, a uplne najlepsie aj s nejakymi "klasickymi" v blizkosti pre porovnanie, bol by som vcelku rad, ak by ste ich pri prejazde okolo v tychto zimnych mesiacoch trocha pozorovali... ;-)
Dakujem
wek
----- Original Message ---------------
>S velkym casovym odstupem (hory bez Internetu) si dovolim zareagovat.
>
>Pripada mi to jako zprava, prevzata od nejake "zarovkove lobby" nebo
>jako mestska legenda.
>
>Vychazim z toho, ze vyrobci dopravniho znaceni nejsou uplni pitomci.
>Neni jich moc, tak to nejsou zadne garazove firmy.
>
>Odolnost proti ruznym klimatickym podminkam je jeden ze zakladnich
>pozadavku, ktery je na ne kladeny. A jako takovy je take dusledne
>testovan a nasledne zkouman v provozu.
>
>LED svetla nespadla najednou z nebe, ale jiz delsi dobu se vyuzivaji
>i v mnohem narocnejsim prostredi, tj. jako osvetelni aut. Takze zkusenosti
>jsou a je jich dost.
>
>Pokud by byl problem s namrzanim semaforu, tak tento problem musi
>byt znam jiz i u klasickych zarovkovych, protoze zlute svetlo ma stridu
>sviti/nesviti mnohem nevyhodnejsi, nez ostatni 2 barvy. Takze by se
>namrzani muselo projevovat jiz i zde a bylo by i zde nejak reseno.
>Sice se to asi trochu zlepsi predzhavenim zarovek, ale asi ne zcela.
>
>LED svetla jsou smerova, takze muzou byt plocha a posazena primo
>za kryci sklo, coz zlepsi prestup tepla z LED do tohoto skla. Navic
>odvedeni tepla zezadu cilene dopredu napr. pomoci heat-pipe
>je taky snadno zvladnutelna vec.
>
>Hlavne ale neni zadny problem zatavit do predniho kryciho skla topne
>draty. Pokud pak bude semafor vybaven i cidlem teploty a namrazy,
>muze velmi snadno a velmi usporne resit vytapeni tohoto skla podle
>aktualnich podminek. Bude to sice nejaky prikon navic, ale jiz z principu
>bude mensi, nez rozdil mezi prikonem LED a zarovky (protoze je smerovan
>jen a pouze tam, kde je ho zapotrebi).
>
>Vzhledem k cene dopravniho znaceni (ceny jsou fakt "statni") se
>rozdil v cene LED a zarovek asi nepozna, vzhledem k pravdepodobnym
>nizsim narokum na servis budou asi i nizsi.
>No a nizsi spotreba elektriny je pak sladky bonus.
>
>rollfree
>
>************************************
>
>Od: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>
>
>Jedna z aplikacii LED, kde by aj stary dudros ako ja videl v LEDkach len a len vyhody, su semafory.
>
>Prave som si precital, ze tam, kde sa LEDkove semofory v poslednom roku velmi rozsirili, "vdaka" tomu, ze LEDky su uspornejsie ako ziarovky a teplo sa cielene odvadza do kovovej konstrukcie, ma sneh vacsiu tendenciu primrzat ku sklu, takze v zime zacina byt problem s viditelnostou tychto semaforov...
>
>Toto som uz videl velakrat: ak sa urobi radikalna zmena ktora navonok ma len same pozitiva, moze to so sebou priniest aj rozne subtilne zmeny s necakanymi negativnymi nasledkammi, ktore sa prejavia len neskor a len v specifickych podmienkach...
>
More information about the Hw-list
mailing list