Re: [OT] videokamera vs. digitální fotoaparát

Pondělí Leden 4 20:36:12 CET 2010

Zásadní rozdíl je v čidlu. Foťák má uzávěrku (aspoň každý lepší), po
naexponování se čidlo zatemní a náboje z pixelů se postupně přesunou do
převodníku. Ve video režimu se to rychle přesune při osvětlení, ale když tam
něco hodně svítí, udělá to svislou čáru. Kamera má pixely dvojité, jedny
zacloněné hned vedle těch osvětlených. Z těch zateměných se náboje
přesouvají bez problémů. Zase kamera má využitou půlku plochy čipu, pro
stejný poměr signál/šum potřebuje větší čidlo (a větší optiku) než foťák.
Zase vzhledem k malému rozlišení dělá kamera blbě fotky...
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Poucha" <papouch@papouch.com>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 04, 2010 3:41 PM
Subject: RE: [OT] videokamera vs. digitální fotoaparát

Dobrý den,

tak přesně tohle jsme řešili minulý týden v diskusi s kolegy. Jednoznačný
výsledek není, ale snad nějaké argumenty

Pro kameru:
Lépe se drží
HD rozlišení je sice těžko zpracovatelné (mám docela slušné PC, ale je to
šílené), ale časem se to jistě zlepší. Natočené věci jen teď archivuji a
nijak nezpracovávám. Utěšuji se, že se mi nestane to, co s foťákem: mám
pěkné fotky z minulosti (rok 1999) v rozlišení 640x480... a už s tím nic
neudělám.
Kamery mají lepší stabilizátory

Proti kameře:
Musíte ji sebou tahat... Lepší je jen 1 krabička.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com