Re: perspektiva hybridní technologie

Sobota Únor 20 00:04:32 CET 2010

snad jen dotaz - ono se to ještě někde používá? A na malé série??? Možná mám zkreslenou představu, ale myslím že to je předchůdce SMD technologie.
- Keramický tišťák - no super, ale není to pro spoustu aplikací zbytečně drahé?
- odpory - mám dojem že se tam tiskly sítotískem. Hybridní technologií byl dělaný regulátor alternátoru Š120 a nějaký odpor tam byl dobrušovaný. Na malé série jsou snad lepší SMD, které už tu přesnost mají "od přírody".
- čipy IC? Na keramice jim je určitě líp než na laminátu, ale pouzdření pod kapku "asfaltu" na tišťák se už  tak rozšířilo asi proto, že to taky funguje :-))

Myslím že pro malé série je SMD výhodnější - nedokážu si představit kde a za kolik bych si dokázal zadat výrobu 100 kusové série v hybridech. V SMD mám tu cestičku dobře vyšlapanou...

Využití hybridní technologie vidím jako rozumné naopak ve velkých sériích, kde to má význam. Např. si vemte moduly RX a TX 433 MHz Aurel. Keramický tišťák je dobrý pro stabilitu kmitočtu, odpory (snad většina) dostavované laserem asi až podle parametrů ostatních součástek... prostě takový polobastl, který se díky těmto technologiím podařil dotáhnout do hromadné výroby. Je levný a má (na to jaké je to zapojení) slušné parametry.

Anděl
  ----- Original Message -----
  From: Zdeněk lada
  To: HW-news
  Sent: Friday, February 19, 2010 10:14 PM
  Subject: perspektiva hybridní technologie

  Dobrý den,

  Jaký je názor lidí "z oboru" na perspektivu hybridních tlustovrstvých obvodů? Ptám se na to z hlediska svého případného
  studia této technologie. Myslíte že získané znalosti využiji za 10, 20 let a jestli vůbec bude na trhu poptávka po této technologii, nebo se vše bude ubírat cestou
  FPGA, polozákaznických monolitických integrovaných obvodů, či se snad na malé série bude požívat montáž SMD na FR4..?

  Dík za každý názor či připomínku,

  Zdeněk