Re: Programovaníi v C a prikaz goto - kuktura programovani?

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 30 14:48:30 CET 2010

Jasne, ale tu otvarame dalsiu diskusiu :-) podla mna je pozoruhodne (v
kontexte smutnej urovne nasich univerzit), ze vobec nejaky student
vygeneroval 500 riadkovy zdrojak. Vacsina studentov za svoje studium
nenapise ani 500 riadkov tahakov, nie este 500 riadkov kodu v
akomkolvek programovacom jazyku.

Ja osobne som ten kod nejak extra velmi nestudoval, lebo som na to
nemal cas ani chut. Ze C-cko je gulasoidny jazyk, o tom asi niet sporu
- a ja som iba poukazal na to, ze tato gulasoidnost sa prejavuje aj
tu. Podla mna goto nema v C-cku vobec co hladat, ale je tam, zrejme z
historickych dovodov, ako aj ine veci. Student, ktory sam o sebe nie
je brilantnym programatorom, tuto skutocnost iba nevedomky uchopil a
pouzil. Ak by v C-cku goto nebolo, tak by tento neskuseny programator
goto skratka nepouzil.

Ak ma byt ucelom prace predvedenie schopnosti samostatnej prace a
aplikovanie teoretickych poznatkov, tak potom by tento student splnil
co mal, ci nie? Ze je jeho zdrojak neprehladny, to je pravda
(mimochodom, skuste si pohladat nieco vo vlastnych starych
zdrojakoch), ale o implementacnu cistotu tu ide podla mna v poslednom
rade. Takisto ako v poslednom rade ide o to, ci student naspajkoval
obvodu na plosny spoj uphladne na obostranny DPS s maskou alebo to len
nabastlil stylom vrabcie hniezdo na univerzalnom plosaku. Ak to
funguje a student pochopil co mal, tak praca splnila svoj ucel.

J.S.