Baluova prednaska o LHC

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Prosinec 19 18:20:38 CET 2010

problem so zomretym fpga sa vyriesil vybratim karty z riadiaceho systemu
pre druhy zvazok, takze to na malu chvilu fungovalo. V tom case sa
pracovalo na jednom zvazku niekolko dni a potom sa malo prejst na druhy.
Druhe fpga zomrelo tiez. Su totiz ludia, ktori maju urcitu vnutornu
zodpovednost a su ludia ktorym o 17:30 padne a je im jedno ze koli jeho
odflaknutej praci bude dalsich 5 ludi hasit prieser. Tragedia na tom je
ze chalan mal v tom case asi 24 rokov, ocakaval by som trochu
proaktivnejsi pristup, kedze kazdy by nejak prirozdene mal vediet aku ma
zodpovednost.
Mali sme uz pripraveny jeden hack, ktory by umoznil aspon zakladnu
funkciu s pouzitim inej karty (s malou upravou firmware), ale az tak
daleko sme sa zial nedostali. Potom sme totiz mali 14 mesiacov na
vyriesenie problemu :-/ Neskor sa celkom pracnym sposobom zistilo, ze
VHDL kompilator vytvoril 32 bitovu zbernicu s niekolkymi trvale
pripojenymi budicmi bez enable, takze sa medzi sebou bili. Bolo to v
casti cipu ktora sa este nepouzivala a nebola dostatocne do hlbky
otestovana na to aby sa zistilo ze prave tam je problem.
b.