Menší OT: Analýza programu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Prosinec 19 16:59:08 CET 2010

Zdravím,
  mám tu ještě jeden nedělní dotázek, doufejme, že se to tak nezvrhne jako ten
o mouce :-).
  Existuje PE executable program, patrně kompilát z Visual Basicu - už tu byla
o něm řeč, byl to ten, co po sobě neuměl načíst vlastní data, když symbol
desetinné tečky nebyl tečka.
  Inspekcí tohoto programu (jmenovitě analýzou textů v něm) jsem zjistil, že
jeho funkcionalita je podstatně širší, než ta, kterou "viditelně" nabízí.
Připomenu, že jde o program pro "nalévání" dat do radiostanic a z textů je
patrno, že by měl umět např. nastavovat i zisk mikrofonního zesilovače a další
hardwarové parametry, možná i povolovat či zakazovat vysílání v určitých
pásmech atd.
  Otázkou nyní jest, jak tuto funkcionalitu v programu zpřístupnit. Zkoušel
jsem ho nacpat do IDy, ale moc si s ním neporadila, všude samé datové
struktury, kód neprovázaný, odkazy mimo (např. našla spoustu odkazů, vedoucích
doprostředka nějakého textu atd.), zkrátka na nějaký reversní inženýring to
nebylo. Nemám pražádné znalosti ani prostředí pro debugování w32 programů,
zkoušel jsem mu cpát různé parametry na příkazový řádek, ale zdá se, že ten
je zcela ignorován. Možná někde nějaká skrytá klávesa, click... Kdoví. Ten
program ani není moc velký, "jen" nějakých 600k, z toho většina je datový
balast (texty jsou tam kromě angličtiny i v čínštině, dále různé ikony,
obrázky atd...)
  Poradí někdo, jak by na to šel, případně zkusil by někdo štěstí ? Program
je volně stahnutelný ze stránek výrobce.
  Zdraví Pavel.