Předvánoční OT - konzumace syrové mouky

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Prosinec 19 11:36:46 CET 2010

Zdravím,
  v souvislosti s přípravou vánočního cukroví se u nás rozhořela diskuse, zda
je poživatelná (třeba v nevelkých množstvích) tepelně neupravená, tedy "syrová"
pšeničná mouka (bílá, hladká). Napřed jsem se snažil najít něco na síti a našel
jsem spoustu naprosto si odporujících tvrzení, jako např. to, že syrová mouka
obsahuje lepek, který bez tepelné úpravy zcela zlikviduje klky tenkého střeva,
na druhou stranu ale také jsou k vidění recepty na nepečené cukroví, které
mouku obsahuje, v diskusích k nim se objevují dotazy, zda je to vůbec
poživatelné a na ty jsou tam odpovědi, že ano a že je to velmi dobré. Za sebe
mohu říci, že od malička mám zálibu v "uždibování" těsta ještě před pečením, a
z toho, že tu dosud jsem, soudím, že smrtelně jedovatá ta mouka asi nebude :-).
Jaký je váš názor na tuto věc ? Je zde někdo, který syrovou mouku konzumuje ?
  Zdraví Pavel.