Re: Jak na domaci pajeni SMD s rozteci 0.635mm

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 16 22:51:25 CET 2010

Jak už tu někdo psal, pokud je to 1 ks, přejet trafopáječkou a to tak, aby se dotýkala zároveň nohou i pájecích ploch. Osobně bych to ale nepřeháněl s tím tavidlem, protože jsem línej to pak čistit. Když se kalafuna i cín dávkují správně, dopadne to na první pokus dobře a nejsou potřeba další úpravy. 0,6-0,8 mm je pro tento postup prakticky nejsnáze pájitelný rozsah.

Nanášení pasty stříkačkou považuji za maximální zoufalství, když není jiná možnost. Samozřejmě pokud je k dispozici dávkovač, je to o něčem jiném, pasta se nanese ve správném množství a na správná místa, pak už stačí nahřát horkovzduškou, nebo více ks hodit do vyhřáté trouby a je hotovo.

PH