LAP-C 16032 objednavka?

Jozo svk421 na zoznam.sk
Úterý Prosinec 14 07:40:52 CET 2010

DV1-100 sa uz nevyraba, miesto neho je dost vylepsena DV3100. Zakladny
rozdiel medzi nim a LAP je v sposobe vzorkovania. Ak som spravne
pochopil, LAP ma casovu analyzu, teda vzorkuje a uklada do pamati podla
nastavenej casovej zakladne. DigiView pouziva stavovu analyzu, teda
vzorkuje stale na maxime, ale uklada len zmeny. Samozrejme nie tak uplne
- cas pamati ma vyhradenu na stav pinov a cast na pocitadlo. Ked sa
pocitadlo naplni ulpne, musi ulozit vzorku aj ked ziadna zmena
nenastala. U DV1 to bolo kazdych cca 2.6ms, takze ked sa nic nedialo,
zaznam trval vyse 5 minut. U DV3100 neviem ako to maju riesene, ale
tvrdia ze "prazdny zaznam" moze trvat 347 dni. Takze ked sa hlada chyba
v komunikacii, ktora je sice rychla, ale vyskytuje sa z velkymi
prestavkami, je mozne odchytit hodne dat. Ja som napr. nedavno ladil
pripajanie gprs modemu na nas server. Procesor s nim komunikuje cez uart
na 115200, ale od zapnutia po uplne nadviazanie komunikacie to trva cca
40 sekund. Vsetky pakety boli odchytene s velkou rezervou.

Ale aby som len nechvalil, v diskusii sa spominalo, ze LAP ma podporu
nejakych 30 typov protokolov. DigiView ma len UART, SPI a I2C. Niekto
vtedy spominal ze bez USB by to nechcel (aj ked ja si myslim, ze na usb
je lepsie pouzit soft - napr. USBtrace).

Pokial ide o pocet kanalov, za tie roky co ho pouzivam bolo par
pripadov, ked by som chcel viac ako 18, ale dalo sa to prezit. Oproti
tom 2 az 6 pouzivam takmer denne. Ono dnes naklikat na dosku vacsie
mnozstvo sond nie je sranda. Nozicky maju vacsinou 0.5mm roztec, takze o
nejakom priamom nakliknuti sa da len snivat  (o BGA ani nehovorim),
prechodky su tiez hovadsky male, takze ked sa aj podari najst tu pravu,
oskrabkat ju a naletovat na nu kablik, ktovie ako nedrzi a casom  sa
ulamuje.

Nakoniec u oboch analyzatorov sa da volne stiahnut soft aj s nejakymi
samplami, takze si to mozte aspon "nasucho" osahat...

j.