Oddelene zasuvky - existuje norma?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Prosinec 2 11:11:34 CET 2010

Hezky den,

	jen snad posledni drobnost, problemy obvykle co se tyka unikajiciho
proudu, a tim padem chranicu, jsou snad jen u hodně historickych zarizeni.
Navic tech 100 nF jako odruseni, co tu někdo zminil, nikdy nebylo proti
kostre a tim padem proti PE, ale mezi L a N. Proti kostře byly typicke
kondenzatory o rad mensi, vychází se totiž z jedne z norem, ktera udava IMHO
0,75 mA. Tech 100 nF bych tam chtel videt -:) A u nových zdroju s PFC je to
jeste priznivějsi. Pokud to nekdo neprehani a neda jeden chranic na cely
rozvadec, tak jsem s tim nikdy neměl jediny problem. Hodne problemu jsem ale
zazil s jistici, kde není problem je shodit proudem při zapnuti vice
zarizeni najednou. Nemyslim tim, ze prijde par lidi do práce a vsichni
najednou cvaknou vypínačem, ale doslova ze vypadne dodavka proudu,
vybijou/vypnou se i UPSky a po obnoveni dodavky to proste nenabehne, protože
vyleti jistic.

> Na zásuvkách určených pro napájení počítačů nemusí být
> proudový chránič, jak už psal pan Persich. Takže to je vaše řešení.

Radek