RE: Nabídka zaměstnání

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Středa Srpen 25 10:12:10 CEST 2010

To jsou veci, nemcina je nesvetovy jazyk, nechci vam kazit predstavy, ale
pro evropana je nemcina druhy nebo treti nejrozsirenejsi jazyk v evrope.
Mimochodem, to ze se v cechach vůbec bavime o tom, ze tu někdo nemluvi
nemecky je tragedie 20 stoleti a především pro nas, zkratka zbavit se skorem
3milionu spoluobcanu
postihlo negativne hlavne CR. Jsem sudetak a když se podivam na svou rodinu
tak prababička, mluvila defakto jen nemecky, babicka jeste porad nemecky
lepe nez cesky, otec cesky, ale
nemcina je pro nej druha materstina, neumi psat, ale mluvenym projevem a
prizvukem odrovna se co vyprodukuje nase i VS jazykove skolstvi.
A ma generace,  tragedie, z detsvi umim slusne nemecky nadavat, ale uz se
nemecky nedomluvim, tedy na nejake rozumne urovni.

Aprotpo podle poctu mluvci je to s temi jazyky takto

1.čínština (tj. standardní čínština) 0,75 miliardy
2.angličtina 514 milionů
3.hindština 496 milionů
4.španělština 425 milionů
5.ruština 275 milionů
6.arabština 256 milionů
7.bengálština 215 milionů
8.portugalština 194 milionů
9.malajština-indonéština 176 milionů
10.francouzština 129 milionů
11.němčina 125 milionů

I když osobne nemam pocit, ze když se naucim cinsky, hindsky a bengalsky, ze
mi to k necemu v naší casti civilizace pomuze.

PN