Analyza obvodu FETdiody

prisaha na volny.cz prisaha na volny.cz
Pondělí Srpen 23 11:34:20 CEST 2010

Dobry den,
snazim se proniknout do elektroniky a analyzi obvodu a popravde v
tom plavu.

Nasel jsem tento clanek
http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Navrhy-vyvojare/ART82-FETdioda.html a
pokousim se zjistit jak to cele ma tungovat.

Mohl by mi nekdo pomoci a pro zacatecniky popsat jak se tento obvod
analyzuje?

Ja jeste tak pochopim, ze kdyz na A pripojim zdroj, na K nejake C a
zatez tak pri prvnim pripojeni, rekneme kladne pulvlny zacne po te
co napeti na T2 preleze 0,6V prochazi proud substratovou diodou T1 a
zacne se nabijet C na K, proud dece zatezi, pokud napeti na K
preleze 0,6V zacne prochazet proud D1 a nabiji se C1. Zem pro obvod
tedy asi tvori A respektive zaporny pol C1.
Obvod T2,T3,R1,R2 tvori zesilovac, ktery zesiluje informaci pro T1.
D2 omezuje max napeti na G T1.
Nicmene stejne nevim jak to funguje a jaky je vyznam R4 R5 a hlavne
si to neumim predstavit, co se bude dit v druhe pulvlne atd.
Poradite?

V neposledni rade, si stejne myslim, ze proud z C na katode potece
skrz T1 zpet do zdroje na A a ucinnost toho celeho bude podstatne
horsi nez se v clanku uvadi. Kdyby to bylo tak vyhodne tak se
vsadim, ze by to uz nekdo delal jako soucastku a pritom se stale
pouzivaji klasicke diody.
Nebo se pletu?

Dekuji vsem za pomoc

Pavel