Odpor prokovu, pajeneho spoje a vypocet parametru DPS?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Srpen 18 18:04:37 CEST 2010

no ved to skuste spocitat, je to len dosadzovanie do trivialnych vzorcov...
majme dieru o priemere 1mm, nakovenu 20 mikronami medi, prierez bude
pi*(1-0.96) = 0.125 mm^2, co vam da 140 miliohmov na meter. Ked je
plosak hruby 1.5mm jedna diera 0.21 miliohmu.
Plati pre idealne nakovenie perfektnou medou a jednosmerny prud :-)
Hlbka vniku v medi je 207um na 100kHz, 655um na 10kHz, 2.1mm na 1kHz, 9.3mm na 50Hz.
Podla toho na akej frekvencii pracuje vas zdroj mozete zvazit ako
velke/hrube medenne vodice na doske este budu mat zmysel.
b.