AVR a Linux, WAS: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Srpen 5 15:11:54 CEST 2010

On Thu, Aug 05, 2010 at 12:23:31PM +0200, j s wrote:
> Ked sme uz pri tom, dovolim si trochu divergovat od povodnej temy,
> nakolko sa asi tak ako tak vycerpala.
> Rad by som sa Vas opytal, ako vlastne robite s AVRkami pod Linuxom?
> Doteraz som u jedneho kolegu videl taky, na moj vkus spartansky
> sposob, teda otvorit editor, editovat (uz si nespominam co to bol za
> editor, tusim Kate?), potom z prikazoveho riadku skompilovat a napalit
> cez AVRISp2 pomocou AVRDude. Teda ziadne simulovanie, ziadny debug v
> aplikacii, co je pre mna pomerne dost zasadne obmedzenie a nepohodlna
> zalezitost.

> [...]

Delam to podobne, akorat jako editor pouzivam vim v druhem tabu terminalu,
je to jednodussi, nez prepinat do jineho okna. Avrdude mam naskriptovane
v "Makefile", takze muzu zaroven prekladat i palit (tj. preklad se spusti
automaticky jen tehdy, je-li zmenen nektery ze zdrojaku).

Proste pro "takove to domaci bastleni" mi to bohate staci, ale vim, ze
existuji i nejake simulatory, resp. gdb (debugger komplementarni ke gcc) by mel
umet se nejak pres JTAG pripojit primo na AVRko, ale sam jsem to nikdy nepotrebovat.
Maximalne jsem pouzil testovaci vypisy na UART, ci neco na ten zpusob...

(Je to asi hodne o zpusobu mysleni, pro Vas asi spartanske, mne spis prijde,
ze je lepsi vic premyslet a mene se spolehat na "nastroje". :) Ale chapu,
ze kdybych se tim zivil profesionalne, asi bych mluvil jinak :)

P.

Jabber: butrus at jabbim.cz