Radic znakoveho LCD SPLC780D

Petr Toąovský PetrTosHW na PTmodel.cz
Středa Srpen 4 22:06:48 CEST 2010

  On 4.8.2010 18:41, Jan Waclawek wrote:
> V defines.h je nasledovny komentar:
> /* The data bits have to be in ascending order. */
> Myslis si, ze to tam autor napisal len tak zo srandy?

To si nemyslim, ale poradi 3,4,5,7 (uvedene primo v defines.h) mi prijde
ascending dostatecne, chapu to ze je potreba aby to nebylo prehazene
(napr. 4,3,7,5). Nebo ne? Ale priznam se bez muceni, ze jsem nemel silu
to cist, od dnesniho rana hledani zlomeneho kabelu, pak vadna sonda k
osciloskopu atd. atd.

> Nemusi. Staci, ak nespravnym citanim sa procesoru zda, ze je busy flag
> vzdy ne-busy.
Jasne, to si domerim zitra.

> Mozno na toto existuje aj nejaka jednoducha odpoved, ale ak mam byt k Tebe uprimny, zahod AVRStudio (ktore ma aj tak otrasny editor a spustu inych much) a OCD, a nauc sa debugovat bez tychto barliciek. Snad aspon jednu LEDku tam mas, a mozno aj nejaky log. analyzator alebo seriove pripojenie. Na zaciatku to mozno bude trocha tazsie, ale uver mi, ze ked pride na naozajstne programy s naozajstnymi bugmi, tak debugger nepomoze o nic viac nez ta LEDka, tak si to aspon nacvicis.
Debugoval jsem takhle pro DSP, kde jina moznost nebyla, ale nechapu proc
bych si nemohl doprat komfort pokud to alespon trosku jde. Neresim
nejaky zasadni bug, klasicke funkce s klasickou periferii, takze
ocekavam ze na tak jednoduchou cinnost bude debuger pripraveny a pred
par lety jsem ho na podobne veci i bezproblemu pouzival. Mas proste jiny
styl prace a programovanim MCU travis vic casu jak ja, ja to vytahnu
jednou za pul roku a rad vyuziju moznosti si precist stav promennych,
breakpointy atd. Je to rychlejsi.
> Aha, a nauc sa citat assembler (.lss).
Priznam se ze ASM od AVR me uz nepostihl, neucil jsem se ho protoze jsem
ho nepotreboval, umim psat pro x51. Ale volani funkci poznam i tak.
Takze nevim na co konkretne narazis.