Elektrocentrala - pripojeni nb

JD jirkonf na seznam.cz
Středa Srpen 4 11:51:31 CEST 2010

Zdravim,

ja sem nedavno splasil vojenskou centralu ZB7 (3kW) viz:

http://buger.sklo.ath.cx/!share/elektro/centrala/

Na nyxu (takove uzavrenejsi diskusni forum) me lidi varovali, ze z toho lezou
celkem drsne spicky a ze je na napajeni jemnejsi elektroniky jako PC,
audiotechnika a podobne, nevhodna, tyto pristroje pry dokaze celkem
bezproblemu znicit. Centrala je nyni nefunkcni (shanim svicku), takze se na to
nemuzu ani podivat skopem, ale take me zajima jestli je to vazne pravda.

AFAIK PC a podobne maji na vstupu spinak coz je gretz + kond a pak to
pokracuje dal, takze pokud nebude spicka takova aby nabila ten kond na nejake
extremni napeti, nebo pokud rovnou neprostreli gretz, nemel by to byt snad az
takovy problem... A audiotechnika je zaze vetsinou s linearnim zdrojem coz je
trafo, gretz, kond a stabilizator (krom napajeni koncaku kde stab neni) a tady
by melo platit zruba to co pro SMPS = pokud neprostrelim gretz nebo nenabiju
kond na vyrazne vyssi napeti,melo by to byt OK. Je pravda ze moje zesaky
obsahujou (proti tem levnejm "profesionalnim") peknou baterii kondu...

Kazdopadne mam v planu nasledujici test:

- gretz + kond (~1uF) dimenzovany aspon na 500V, na to voltmetr = detektor
spicek (bude samozrejme ukazovat vrcholovou hodnotu nebo pripadne spicky),

- pro kontrolu jeste pripojit skop (pripadne by to asi slo resit i skopkem /
lepsim multakem s pripojenim k PC, ale nic takoveho nemam)

- spustit centralu a zkouset ruzne druhy zatezi, ruznou velikost odebiraneho
vykonu, sledovat voltmetr a skop co se tam deje

Otazkou je co s tim pokud se obavy potvrdi a poleze z toho nejake peklo... Kdo
vi co se taky skryva uvnitr te skatule na agregatu s napisem "odrusene
napeti", nebyl cas ji zatim ani otevrit.

BTW: nemel by nekdo k teto centrale manual / serizovaci predpis? Vim o 1
panovi ktery ho ma, bohuzel na papire a nema cas jej scanovat / posilat,
vygooglit se mi to taky nikde nepovedlo, kamarad co dela u armady uz hlasi ze
se toto vyrazovalo a uz to pry take nemaji (aspon tam co je on).

JD
---