Naco su vobec dobre jednocipy? was: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Srpen 4 14:05:17 CEST 2010

Kedze citat bolo odo mna, dovolim si reagovat :-)
To, ze som pisal, ze neviem na co su, neznamena, ze na nic nie su.
Proste robim veci, v ktorych som ich neuplatnil a pokial moja fantazia
siaha, nevidim ich uplatnenie, samozrejme pokial sa nesnazim nieco
nasilu vymysliet.
A co sa tyka 32-bitov, no mne sa napriklad naramne hodilo mnozstvo
RAMky (128kB), ked som potreboval bufferovat mnozstvo dat z meracieho
prostroja. Proste som tam nemusel lepit externu RAMku. Ani zdaleka som
nevyuzil potencial toho MCU, len mi to zjednodusilo HW. Ono zas,
vacsina meracich a regulacnych aplikacii, kde su nasadene jednocipy
nevyuzije ani potencial 12MHz x52 (raz za cas nieco zmerat, semtam
prehodit IO nohu do ineho stavu, proste nuda), mozno preto su este tak
casto nasadzovane MCU tejto triedy.
Samozrejme, mam aj zapojenie, kde som - v ramci moznosti - vyuzil
kazdu mikrosekundustrojoveho casu a kazdy jeden bajt z tej RAMky a
FLASHku na 450 z 512kB. Ale to je iba hobby vec, tak to sa nerata.
Takze na toto sa hodia aj tieto velke 32-bity.

Takze extremy su dobre na toto.
Mimochdom, co je extrem? MIPS so 128kB RAM a polmega FLASH na cipe? Co
bol extrem pred 10-timi rokmi? A je to dnes este stale extrem? :-) To
len pre pripad, ze by diskusia utichla ;-)

J.S.