[OT] Starý modem na ADSL2+

Středa Srpen 4 08:24:27 CEST 2010

Přátelé, nedaří se mi najít na webu jednoznačnou odpověď na otázku:
bude starý modem resp. router, který neumí ADSL2+, fungovat na nové
ADSL2+ lince?

O co jde: táta má telefonní linku od O2 a měl ADSL od Volný, má tam
router Asus AAM6310EV - všechno fungovalo (rychlost asi 2,5Mbit, je to
na vesnici). Nedávno u něj byl obchodní zástupce O2 a nabídnul mu
nějakej výhodnej balíček internet + pevná linka + paušál na mobil. S
tím že se na ADSL modemu nebude muset nic nastavovat, jen vypovědět
ADSL u Volnýho, že to pak technici u O2 jenom přepojej. Od Volnýho ho
ustřihli asi o tři dny dřív před koncem měsíce (no co, utiká jim
zákazník), začal novej měsíc a internet mu nefunguje - v O2 mu tvrděj,
že už to zprovoznili, že by to mělo chodit. Upřímně řečeno, nic jinýho
jsem ani nečekal, obchodník naslibuje modrý z nebe aniž by vůbec tušil
nějaký technický pozadí. Několikrát jsem tátovi řikal, ať se ho zeptá
na nastavení modemu, několikrát se i zeptal a několikrát se mu dostalo
odpovědi, že se nic nemusí nastavovat, že to prostě půjde samo.

Než se tam dostanu přenastavit router na přihlašovací údaje O2
(jméno/heslo: O2/O2), tak zkouším hledat, jak je to s tím ADSL vs.
ADSL2+ a nemám jasno, někde jsem se dočet, že modem fungovat bude, jen
holt bude rychlost menší a jinde zas, že fungovat nebude.

Předem díky za odpovědi.

Pavel Kadečka.