Vyhlazování písma - embedded aplikace

Radek Benedikt benedikt na login.cz
Neděle Srpen 1 18:47:23 CEST 2010


Dne neděle 01 srpen 2010 14:21 mrkvo napsal(a):

> Asi mi nezbyde nic jineho, nez ve photoshopu udelat velkou mrizku, co
> mrizka to clear-type pismeno a vsechno to poukládat jako bitmapu.. to
> bych videl asi jako uplne posledni moznost reseni.

	Kdysi jsem se zabyval cestinou, resp. ceskymi fonty a opravdy vyrabet z fontu 
5x7 vetsi linearnim zvetsenim neni to prave orechove. Proto tam vyrobci maji 
fonty ulozene v nekolika velikostech a pokud se nevejdou, tak je docela 
fikane komprimuji. Jednou z nejpropracovanejsich grafickych kompresi co jsem 
videl a co navic usetri hodne prace pri kresleni, je rozdelit pismeno na 
celky, napr. levy spodek, pravy spodek, levy vrsek, pravy vrsek. Popr. i na 
vice casti. A pak na ne pri generaci pismenka z techto fragmentu umet zcela 
trivialni operace jako je zrcadleni okolo os a posun. Takove O se pak smrskne 
na ctvrtinku. Respektive i na min, pokud zapocitam ze ta ctvrtinka je 
pouzitelna i v dalsich pismenech. Pokud to ale ma byt efektivni, musi se s 
tim pocitat pri navrhu fontu. Navic ani ty zlomky nemaji pevne rozmery, z 
prislusne barvicky tam zustane jen cerny "flek" a to bile okolo je receno 
rozmery "bileho ramecku". Pro jeste vetsi fonty se pouziva ulozeni ve forme 
retezce typu cerna 10 bodu, za ni bila 5 bodu,...
	Navic ani to vyse navrzene reseni vzit nejaky vektorovy font a ulozit ho 
bitove neni to prave orechove, mnohdy to vyjde dost kostrbate. Rozhodne lepsi 
je sehnat prislusny font vyrobeny primo jako bitovy (a i ty tolik proklinanen 
Wokna jich par maji), ten byva ucesan rucne na optimalni citelnost.

Hi,
	Radek (benedikt na hw.cz)


More information about the Hw-list mailing list